6 نکته براي رفع فرورفتگي بدنه ماشين
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

چه یک خم شدن کوچک گلگیر باشد یا یک برخورد ناخوشایند با یک سبد خرید ، فرورفتگی روی ماشین شما می تواند ناامید کننده و ناخوشایند باشد. در حالی که خدمات تعمیر حرفه ای به راحتی در دسترس هستند، اغلب با قیمت گزافی همراه هستند. خوشبختانه، برخی از فرورفتگی ها را می توان با کمی دانش و آستین بالا زدن برطرف کرد. در این مطلب از یدکجا، ما شش نکته ارزشمند را به شما ارائه خواهیم کرد که به شما کمک می کند تا فرورفتگی ماشین خود را برطرف کنید و در وقت و هزینه شما صرفه جویی کنید.

استفاده از تلمبه

برای از بین بردن فرورفتگی های کوچک تا متوسط می توانید از تلمبه استفاده کنید. ابتدا باید مقداری آب روی فرورفتگی و روی تلمبه پخش کنید. سپس شروع به فشار دادن و کشیدن تلمبه می کنید تا جایی که فرورفتگی بیرون بیاید. اما به یاد داشته باشید، شما باید از یک تلمبه فنجانی استفاده کنید که برای سینک استفاده می شود. از تلمبه فلنجی که برای توالت استفاده می شود استفاده نکنید، این تلمبه کارایی ندارد.

سشوار و کمپرسور هوا برای تعمیر پانل های پلاستیکی

این یک روش محبوب برای رفع فرورفتگی روی پانل های پلاستیکی است. فقط به یک سشوار و یک کمپرسور هوا نیاز دارید. ابتدا باید ناحیه دندانه شده را با سشوار گرم کنید. مطمئن شوید که از آن در بالاترین درجه حرارت استفاده می کنید تا پلاستیک در ناحیه فرورفته منبسط شود. به محض اینکه به اندازه کافی گرم شد، به سرعت از هوای فشرده روی پانل پلاستیکی فرورفته استفاده کنید. هوای سرد به انقباض پلاستیک کمک می کند و فرورفتگی بیرون می زند.

روش آب جوش

روش آب جوش

این یکی دیگر از روش های محبوب برای رفع فرورفتگی بدنه خودروها است. این روش فقط با ضربه گیرهای پلاستیکی کار می کند. همانطور که می دانید ضربه گیرهای پلاستیکی در طبیعت بسیار سخت هستند، بنابراین بیرون راندن فرورفتگی آن دشوار است. اینجاست که روش آب جوش وارد عمل می شود.

باید آب جوش داغ را روی سپر ماشین پخش کنید. پس از ریختن، آب پشت ضربه گیر قرار می گیرد و فرورفتگی را به بیرون هل می دهد. از آنجایی که پلاستیک سپر گرم و انعطاف پذیر است، به زودی بیرون خواهد آمد. ممکن است لازم باشد این روش را خیلی سریع و مکرر انجام دهید تا فرورفتگی را از بین ببرید.

روش یخ خشک

این روش روی فرورفتگی های کوچک و کم عمق کار می کند. یخ خشک یک خنک کننده خوب است. باید یخ را روی فرورفتگی نگه دارید و آن را بمالید تا زمانی که فرورفتگی دوباره بیرون بیاید. این روش ممکن است کمی طول بکشد اما فرورفتگی قطعا بیرون خواهد آمد. اما به یاد داشته باشید که همیشه هنگام کار با یخ خشک از دستکش ایمنی استفاده کنید.

روش یخ خشک

روش چسب حرارتی و رولپلاک

همیشه خطراتی در ارتباط با برداشتن دندان DIY وجود دارد. ممکن است یک فرورفتگی دیگر در ماشین ایجاد کنید یا به سادگی رنگ ماشین خود را خراب کنید. اما برای از بین بردن فرورفتگی های بزرگ با استفاده از چسب حرارتی، رولپلاک چوبی و پیچ، فرآیند ایمن وجود دارد. ابتدا باید دو پیچ را در دو طرف رولپلاک قرار دهید. سپس چسب حرارتی را کف رولپلاک قرار دهید و آن را روی فرورفتگی قرار دهید. این روند را تا زمانی که فرورفتگی کاملاً پوشانده شود، تکرار کنید. سپس، می توانید رولپلاک را با پیچ ها بکشید تا زمانی که کل فرورفتگی بیرون بیاید.

استفاده از جاروبرقی و سطل

روشی دیگر برای برطرف کردن خراش‌های کوچک شامل استفاده از جاروبرقی و سطل است. ابتدا در قاعده سطل یک سوراخ بردارید و لوله جاروبرقی را به آن وصل کنید. سطل را بر روی خراش قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که درزی محکم ایجاد شده است. جاروبرقی را روشن کنید و مکش ایجاد شده به بیرون کشیدن خراش کمک خواهد کرد. این تکنیک به ویژه برای خراش‌های بزرگ و کم عمق کاربرد دارد. مراقب باشید و از تنظیمات کم مکش استفاده کنید تا از هرگونه آسیب بیشتر جلوگیری شود.

جمع بندی

برطرف کردن فرورفتگی در خودروی شما می‌تواند تجربه‌ای سودمند باشد، هم از لحاظ مالی و هم شخصی. با دنبال کردن شش راهکاری که در این مقاله ارائه شده است، می‌توانید فرورفتگی‌های کوچک را بدون هزینه‌ی زیاد برطرف کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه فرورفتگی‌ها قابل تعمیر نیستند و ممکن است نیاز به کمک حرفه‌ای داشته باشند. به مراقبت ویژه‌ای از خودرویتان بپردازید و با کمی صبر و روش‌های مناسب، می‌توانید زیبایی ظاهر آن را به‌دست آورید و به آرامش خود بازگردید.





:: برچسب‌ها: موج گیری بدنه خودرو، صافکاری ماشین، فرورفتگی بدنه ماشین، صافکاری در خانه، صافکاری با چسب حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: